El bloc de la classe de sisè

BENVINGUDA AL CURS 2017-18

Setembre 15th, 2017 by formigues

Els professors, com a cada inici de curs, ens van rebre amb una benvinguda molt especial.

Aquest any el tema eren els mariners. Com que tot mariner necessita una nau per viatjar, amb la col·laboració de mestres i alumnes, vam construir un vaixell de paper per iniciar el curs gaudint aprenent.

Abans de pujar a les aules els professors ens van cantar l’adaptació del Jesús-Maria de la cançó "Qualsevol nit pot sortir el sol" de Jaume Sisa.

Quan vam arribar a la classe ens vam sorprendre positivament amb el nostre nou racó de lectura i, sobretot, amb una activitat que no coneixíem, la taula dels enigmes.

Aquest any de tutora podrem gaudir de l’Assumpta, la nostra professora d’anglès.

Segur que aquest curs el gaudirem com mai.

Educar és el mateix

que posar motor a una barca

s’ha de mesurar, pensar, equilibrar

posar-ho en marxa.

Però això s’ha de portar a l’ànima

una mica de mariner

una mica de pirata

una mica de poeta

i un quilo d’il·lusió concentrada.

I és encoratjador somiar

mentre es treballa

que aquesta barca

que aquest infant

anirà molt lluny per l’aigua.

Oriol Alonso i Marina Herrera

———————- CURS 2016-2017 ———————-

Setembre 1st, 2017 by formigues

PORT AVENTURA

Juny 15th, 2017 by formigues

El primer divendres de juny, capgrossos i gegants vam gaudir d’una jornada de temps exquisit i poques cues per endinsar-nos a al famós parc temàtic i les seves atraccions.

La Polinèsia, Xina, el Far West, Mèxic i la Mediterrània van ser per un dia els nostres terrenys de joc.

A més a més encara ens va donar temps per reflexionar sobre les forces que mouen algunes atraccions: energia cinètica, energia potencial gravitatòria; esbrinar quines són les cultures dels diferents entorns del parc; aprendre a orientar-nos sobre el mapa…

Tot un seguit de continguts que es practiquen des de la motivació més intensa que ens suposava aquesta sortida.

Amb aquesta excursió donem per tancat aquest curs de 5è i ens endinsem en unes vacances d'estiu que ens serviran per recarregar les bateries de cara l'últim curs de Primària!

Ens ho vam passar genial!!!

Mireu tots els llocs on vam anar…

FEM CIÈNCIES…

Maig 30th, 2017 by formigues

Mireu, mireu…

Visitem la Vil·la romana de l’Espelt

Maig 20th, 2017 by formigues

Els Capgrossos de l’escola Jesús-Maria, el dia 16 de maig al matí, vam anar a visitar la Vil·la romana de l’Espelt. Tal com ens havia explicat el nostres mestre, sabíem que feia pocs anys que havia estat reconeguda com a Bé Cultural d’Interès Nacional i això feia que ens cridés molt l’atenció.

Vam marxar de l’escola cap a l’Espelt i allí ens hi esperava la Glòria, una de les nostres guies habituals tant al Museu de la Pell com a fora d’aquest.

Així doncs, un cop allí, vam aprendre quin va ser l’any aproximat de la seva construcció, el motiu de la situació de la vil·la i vam poder reconèixer cada una de les dependència d’aquesta antiga Vil·la romana.

Ens va agradar molt!

Mireu…

English Theatre - Merlin the Wizard

Abril 24th, 2017 by formigues

It's time for English Theatre. Merlin the wizard arrives in an adapted version for Primary.  To continue working the key competences of this project click on the image and practice what you liked the best.

DIJOUS LLARDER

Març 5th, 2017 by formigues

El passat divendres 24 de febrer, tota l’escola vam anar a l’esplanada de Masia Aubareda a Sant Martí de Tous per celebrar-hi el Dijous Llarder. Hi vam arribar una mica tard perquè de bon matí el temps va voler fer una mica la guitza i va deixar anar un bon ruixat, però va ser arribar allí i començar a canviar de mica en mica.

Per culpa del mal temps no vam poder fer l'excursió que acostumem a fer al matí, però per altra banda, els nens van poder dedicar el temps a fer el que a cadascú li agrada més. Com ja és habitual, els nens i nenes aprofiten l'estona per fer cabanes, fer massatges a alumnes i mestres, juguen a futbol, fan d’exploradors, estudien la fauna i flora i comparteixen dinars, anècdotes i rialles…

TARDES D’ATLETISME I ORIENTACIÓ

Febrer 25th, 2017 by formigues

Les tardes que anem a fer atletisme i orientació són, des de fa temps, un dia important en l'agenda dels nostres alumnes de cicle superior. Així doncs, una tarda de dilluns i una tarda de dimarts ens vam dirigir cap a l'estadi atlètic per gaudir de l'esport.

Dins de l'estadi atlètic vam practicar els 60 metres llisos, els 60 metres tanca, el salt de llargada, el llançament de pes, el salt d'alçada i els 1000 metres llisos.

Pels voltants de l'estadi vam realitzar el curset d'orientació, on cada alumne es va haver d'exprimir al màxim per trobar les fites amagades.

S'ho van passar d'allò més bé.

Per veure les imatges de les dues jornades cliqueu la càmera.

CONEIX EL QUE COMPRES

Febrer 15th, 2017 by formigues

Roba, llibres, sabates, elements de diferents esports, material per a la construcció, cadires, quadres… això i molt més és el que hem pogut veure i descobrir visitant el Museu de la Pell.

A més a més, després hem fet un taller on ens han ensenyat a diferenciar la qualitat del calçat llegint-ne l'etiqueta.

Per veure les imatges del taller cliqueu damunt la càmera.

IMMERSOS EN LES DADES

Gener 31st, 2017 by formigues

L'exposició “Immersos en les Dades” és una adaptació de l'exposició "Big Bang Data" i pretén ser una acció de promoció i difusió de la cultura del segle XXI i les grans transformacions de l'era digital.

Així doncs els Capgrossos de l'escola la vam anar a veure. Un cop allà vam veure que estava dividida en cinc àmbits:

·          El pes del núvol. Geografies emergents de les dades.

·          El batec del món. Què és la dadificació?

·          Què penses, què fas, què sents. La producció social de les dades.

·          Som dades. De la quantificació a la mercantilització del jo.

·          Dades per al bé comú. Cap a una cultura crítica i participativa.

A més a més de tot això i amb la voluntat d’oferir recursos als visitants per contextualitzar, aprofundir i dialogar amb les temàtiques de l’exposició, “Immersos en les Dades” també ens va permetre fer un taller temàtic molt interessant.

Cliqueu la càmera per veure les imatges de la visita.