El bloc de la classe dels mussols

Dia mundial de la PAU i no violència escolar

Febrer 5th, 2020 by formigues

 

El dia mundial de la Pau i no violència escolar, va ser un bon dia per fer una conversa sobre la Pau. Són molts els moments que dediquem a la classe a parlar sobre com hem d'actuar per a què hi hagi pau entre nosaltres, ja que encara en forces moments no sabem solucionar els petits conflictes de la vida de cada dia d'una manera positiva.

 

Volem educar en els valors que de ben segur ens ajudaran a ser persones pacífiques i felices. Per això ens cal aprendre a ser pacients, tolerants, empàtics i respectuosos. D'aquesta manera, poc a poc, anirem aprenent a resoldre els nostres conflictes dialogant, i, amb l'autocontrol necessari per a saber canalitzar les nostres emocions.

 

Viure en pau avui, i per a un futur, on tothom visqui tranquil. Nosaltres som el futur i la nostra mestra, ens ajuda a anar pel camí de la Pau…poc a poc ho aconseguirem!!

 

Aquest any juntmant amb la nostra família hem decorat unes bombetes on hi hem escrit el què pensem que podem fer nosaltres per a què en el món hi hagi PAU.

 

Que fàcil seria tot si parlant  ens posséssim d'acord, si no hi haguéssin enveges, si fóssim respectuosos i comprensius… que fàcil seria si sabéssim estimar sempre!  

 

No hi ha camí per a la Pau,

la PAU és el camí…

Mahatma Gandhi 

 

Cliqueu sobre la càmera!

 
  

 

Ja tenim padrins lectors!

Febrer 5th, 2020 by formigues

 

 

 

La competència lingüística, en general, i la comprensió lectora, en particular, són a la base de qualsevol aprenentatge. Els alumnes han de tenir la capacitat d’usar la lectura com a eina d’accés a la informació, la descoberta i l’ampliació de coneixement. 

 

És per això que l’escola ja fa anys que va iniciar-se en el projecte que anomenem PADRINS LECTORS.

 

L'apadrinament lector és una activitat cooperativa que es realitza en parelles formades per alumnes de sisè que fan de padrins de lectura i els alumnes de P5 que fan de fillols. El fet de ser padrí de lectura representa que l'alumne padrí adquireix el compromís principal de vetllar per l'aprenentatge lector del seu fillol. L’ajuda a aprendre a llegir, alhora que mira d'encomanar-li el gust per la lectura tot engrescant-lo a llegir.

 

 

 D’entre els aspectes positius que aporta l’activitat destaquem que:

 

  • Motiva a llegir als alumnes i connecta amb els seus interessos.
  • Responsabilitza als més grans de l’atenció i cura dels petits, i els fa conscients que ells són el seu exemple, amb tot el que això implica.
  • Afavoreix la relació entre els diferents nivells i millora la convivència dins el centre ja que es treballa de forma cooperativa.
  • Crea contextos significatius d’aprenentatge.
  • Estableix lligams afectius entre padrins i fillols al voltant de la lectura i genera bones experiències.
  • Es desenvolupa la paciència i l’empatia.

 

Abans d’acabar el primer trimestre ens vàrem reunir plegats per poder fer entrega dels carnets d’apadrinament i desitjar-nos Bones Festes de Nadal.

 

Va ser una estoneta molt bonica i emotiva i de ben segur que la recordarem tots.

 

Gràcies PADRINS per ajudar-nos en la tasca d’educar als més petits…i segur que aquesta experiència també us farà millors persones a vosaltres.

 

Cliqueu sobre la càmera!

 
  

QUE BONIC SERIA QUE FOS NADAL CADA DIA…

Desembre 25th, 2019 by formigues

                                                                                          

                                                  

 

 

 

Que bonic seria que fos Nadal cada dia…

 

Sí, seria molt bonic que Nadal fos cada dia.

 

Preparar les festes de Nadal i viure-les, més enllà dels regals i el menjar, ens desperta emocions i valors que a vegades no tenim prou presents a la vida de cada dia.

 

Ens desperta il·lusió, una emoció molt important per seguir avançant a la vida. Ens fa brollar valors com la solidaritat, l’esforç, la paciència, la generositat, l’amabilitat,el respecte, ens fa alegres, confiats, tendres…i sobretot, ens recorda que bonic i important és estimar.

 

Esperem que tots hagueu gaudit d’aquestes  festes !

 

Nosaltres, tornem a l’escola amb la mateixa il·lusió per seguir aprenent  i avançant.

 

Aquest segon trimestre, ens esforçarem per seguir potenciant els valors que són  com una llavor que adquireix vida quan un és capaç de prendre consciencia que hi són, i aleshores ens empenyen a actuar i a saber cap a on volem anar.

 

Hem tornat a l’escola amb moltes ganes d’estar amb els nostres amics i mestres, i  de seguir compartint plegats la vida de cada dia. Som molt afortunats!!

 

 

Celebrem Santa Cecília

Desembre 1st, 2019 by formigues

 

 

 

A l‘escola celebrem Santa Cecília cantant.

 

Santa Cecília, patrona dels músics, és un dia en el que tots junts gaudim de l’art de fer música.

 

Durant tota la setmana hem anat fent activitats musicals, com la realització de tallers per fer d’instruments de percussió amb material de rebuig.

 

Tot els alumnes de l’escola, un any més, hem ofert a l’església dels caputxins  un petit concert.  Junts hem gaudit del plaer de cantar despertant a tots la sensibilitat per la música.

 

Recordem que la  música afavoreix el creixement harmònic i equilibrat dels infants i  fomenta la convivència entre éssers humans. Per això donem molta importància a aquest aprenentatge que és present  cada dia a l’escola.

 

 

 
 
 
Cliqueu sobre la càmera!
 
 

 

Un nou projecte: crear un hort vertical a l’hort de la nostra escola.

Desembre 1st, 2019 by formigues

 

L’hort és un espai que es pot considerar un recurs didàctic i una alternativa innovadora i engrescadora en l’educació de l’alumnat perquè els permet apropar-se a un entorn natural diferent.

 

Aquests espais donen la possibilitat de conèixer, a l'alumnat que viuen en ciutats, diferents experiències sobre l'entorn natural; promovent així actituds i hàbits de cura i de responsabilitat mediambiental, valors de convivència i de col·laboració.

 

 Treballar a l’hort, ens permet treballar des d’una metodologia més participativa i exploradora, ja que, permet als infants fer-se preguntes, hipòtesis, descobrir, experimentar, valorar, a més de ser una eina social, ja que dona lloc a realitzar treballs en equip.  

 

Aquesta idea de l’hort té l’atractiu de treballar a l’aire lliure i motiva als alumnes a realitzar un aprenentatge actiu i vivencial, on alhora aprenen sobre el medi ambient, el cultiu, les hortalisses i l’alimentació. Tanmateix, l'hort escolar abasta totes les àrees curriculars d'Educació Infantil, sense deixar de banda l'alumnat amb necessitats educatives especials, ja que també pot ser un recurs ric per treballar les seves dificultats en la interacció social o conductes, i potenciar i despertar les seves potencialitats.

 

Sabent doncs, tot el que ens enriqueix tenir un hort a l’escola, un any més, els alumnes d’educació infantil, hem anat a plantar verdures a l’hort.

 

Per a realitzar el nostre objectiu, ens hem repartit les feines a fer, i junts ho hem aconseguit.

 

Aquest treball de cooperació, ha estat repartit de la següent manera: Uns van arrencar les males herbes, d’altres van llaurar la terra, d’altres van plantar els enciams, cebes i espinacs, que junts vam anar a comprar al mercat de la Masuca, i un altre grup els va regar cada dia.

 

Com que tots vam ser molt responsables, les verdures s’han fet grans i tots, en grups de quatre,  les  vam collir.

 

Amb tota la collita vam preparar unes amanides boníssimes  i vam  fer un  bon esmorzar.

 

Com que ens agrada molt de tenir cura de l’hort, i vam  aprendre  moltes coses…( com neix i  creix una planta, què necessita, com l’hem d’ajudar a créixer bé, per a què serveix, les diferents formes, olors, textures, mides…)Vam decidir d’ ampliar el nostre hort.

 

Crear un HORT VERTICAL ha estat el nostre objectiu i l’hem aconseguit.

 

Vam aconseguir material de rebuig i l’hem reutilitzat per fer més gran el nostre hort.

 

Vam demanar uns palets i els va posar  a les parets de l’hort i els vam omplir  de plantes aromàtiques,(farigola, espígol, menta, encens, romaní…) ja que teníem ganes d’investigar sobre aquestes plantes.

 

També hem plantat un roser, julivert, pensaments i cactus. A més a més, vam tornar anar al mercat i a un viver, per comprar més planter de verdures. També vam comprar més eines i adob.

 

A dins d’ ampolles de plàstic vam plantar enciams, bledes, escaroles… També vam reutilitzar uns cd, per fer uns espanta ocells, per protegir les plantes. Ara anem cada dia a l’hort a treballar-hi una estona.

 

Poc a poc, les nostres plantes creixeran. algunes les collirem i ens les menjarem, i d’altres romandran a l’hort , esperem que per molt temps.

 

Us animeu a fer un hortet a casa vostra?

 

                                        

 

 Mireu quin munt d'imatges!

 

EXPLIQUEM CONTES…

Novembre 20th, 2019 by formigues
 
Al llarg de tot el mes d'octubre hem escoltat, hem jugat i hem après diferents CONTES.
 
Com diu Bruno Betteheim "els contes i les històries que son divertides i que desperten la curiositat són les que fan mantenir l'atenció als infants tot estimulant-ne la imaginació i clarifinant-ne les emocions".
  
Amb la narració de contes volem desvetllar l'experiència literària i cercar una escolta atenta i uns moments acollidors en companyia de tot el grup.
 
Davant d'un CONTE hi podem trobar molts camins d'aprenentatge, tant de llenguatge com matemàtics, plàstics o sensorials. 
 
Però el més important ha estat el gust i les emocions que desvetllavent les seves mirades! 
 
ENS HO HEM PASSAT MOLT BÉ I HA ESTA UN MES EMOCIONANT!
 
 
 
CONTES QUE HEM EXPLICAT A LA CLASSE DEL MUSSOLS:
 
.- ESTRELLES DE COLORS (emoció d'alegria)
.- UN SAC DE SORRA ( emoció de tristesa) 
.- LA CAPUTXETA VERMELLA
 
Mireu, mireu…
 
 
 

Celebrem la castanyada

Octubre 31st, 2019 by formigues

 

La castanyada és una festa tradicional que esperem amb il·lusió.

 

Un any més hem anat a Rubió tots els alumnes des de P3 fins a 6è.

 

És un dia molt bonic, en què a més a més de menjar castanyes, anem d'excursió i descobrim la bellesa del bosc a la tardor (les olors, els colors, les textures…).

 

Aquest any al tornar de passejar pel bosc, ens hem trobat a la Maria, la castanyera. Quina sorpresa!!

 

La castanyera ha jugat una estona amb nosaltres, li hem cantat i ballat cançons. Abans de marxar,  ens ha deixat una capsa molt gran de castanyes torrades que ens hem menjat després de dinar.

 

Al tornar a l'escola, ens hem endut a casa els panellets que vàrem fer a l'obrador de l'Òscar pastisser. Un taller molt divertit i que ens fa agafar  ganes de menjar panellets.

 

Aquest any ens els hem endut a dins d' una paperina molt gran i un bolso que vam realitzar durant els tallers que cada any organitzem. 

 

 

 

   Feu una ullada a les fotografies!

 

 

 

El nostre primer projecte: els mussols

Octubre 20th, 2019 by formigues

 

 

 

  

Ja que la nostra classe es diu la classe dels mussols i la nostra mascota és el Xot hem acordat il·lusionats que,  durant uns dies,  aprendrem coses dels mussols.

 

Així doncs… investigant, preguntant, observant, escoltant i experimentant, hem compartit plegats les nostres experiències i ja sabem forces coses més dels mussols.

 

Hem transformat una pinya en mussol, construint junts un mòbil amb  els nostres aprenentatges i activitats que hem realitzat sobre els mussols.

 

 

      
 
 
 
Mireu, mireu…
 
 

         

 

 

Benvinguts mussols!!

Setembre 15th, 2019 by formigues

Benvinguts MUSSOLS!

 

Us aneu fent grans, cada dia una mica més, i aquest curs ja sou els més grans de l’Educació Infantil.

 

Desitgem que aquest curs, que representa el final d’una etapa,continueu aprenent moltes coses, i que us divertiu fent- ho, per poder seguir tenint sempre ganes d’aprendre.

 

Us acompanyarem amb il·lusió durant el vostre camí, ajudant-vos a aconseguir els objectius proposats.

 

Endavant amb el nou curs!

 

Ens ho passarem mooolt bé junts!

 

Ja hem celebrat aniversaris!    FELICITATS!! Que sigueu feliços sempre!!

 

 

————– CURS 2018-2019 ————–

Setembre 1st, 2019 by formigues