El bloc de la classe dels mussols

Visitem la Biblioteca Central d’Igualada

Gener 30th, 2018 by formigues

 

La visita a la Biblioteca ens ha agradat moltíssim! Ens hem endinsat en el món dels llibres i hem gaudit una bona estona plegats mirant, llegint i explicant contes. A més a més, aprofitant el servei de préstec que es pot fer a la biblioteca, ens han deixat per a la nostra classe molts llibres i contes que de ben segur ens ensenyaran moltes coses. Ara que ja sabem llegir una miqueta, podem aprendre moltes coses més sense que ens les hagin d’explicar. Ens ho hem passat tan bé que de ben segur que hi tornarem amb la nostra família. 

 

Ha estat un matí molt complert, doncs també hem aprofitat per jugar al parc de la plaça una bona estona.

 

 

Mireu, mireu…

Ja tenim PADRINS LECTORS!

Gener 10th, 2018 by formigues

 

La competència lingüística, en general, i la comprensió lectora, en particular, són a la base de qualsevol aprenentatge. Els alumnes han de tenir la capacitat d’usar la lectura com a eina d’accés a la informació, la descoberta i l’ampliació de coneixement. 

 

És per això que l’escola ja fa anys que va iniciar-se en el projecte que anomenem PADRINS LECTORS.

 

L'apadrinament lector és una activitat cooperativa que es realitza en parelles formades per alumnes de sisè que fan de padrins de lectura i els alumnes de P5 que fan de fillols. El fet de ser padrí de lectura representa que l'alumne padrí adquireix el compromís principal de vetllar per l'aprenentatge lector del seu fillol. L’ajuda a aprendre a llegir, alhora que mira d'encomanar-li el gust per la lectura tot engrescant-lo a llegir.

 

 D’entre els aspectes positius que aporta l’activitat destaquem que:

 

· Motiva a llegir als alumnes i connecta amb els seus interessos.

· Responsabilitza als més grans de l’atenció i cura dels petits, i els fa conscients que ells són el seu exemple, amb tot el que això implica.

·Afavoreix la relació entre els diferents nivells i millora la convivència dins el centre ja que es treballa de forma cooperativa.

· Crea contextos significatius d’aprenentatge.

· Estableix lligams afectius entre padrins i fillols al voltant de la lectura i genera bones experiències.

· Es desenvolupa la paciència i l’empatia.

 

Abans d’acabar el primer trimestre ens vàrem reunir plegats per poder fer entrega dels carnets d’apadrinament i desitjar-nos Bones Festes de Nadal.

 

Va ser una estoneta molt bonica i emotiva i de ben segur que la recordarem tots.

 

Gràcies PADRINS per ajudar-nos en la tasca d’educar als més petits…i segur que aquesta experiència també us farà millors persones a vosaltres.

 

Il·lusionats per celebrar el NADAL

Desembre 22nd, 2017 by formigues

 

Quina il·lusió ja arriba Nadal!

 

El pessebre, el tió, l'estrella, l'arbre, els reis…un munt d'elements que fan del Nadal una festa màgica i especial. 

 

Desitgem que tota la màgia del Nadal  obri, de veritat, els cors de tothom… i que puguem passar un nou any ple de moments molt feliços. 

 

BONES FESTES!!

 

PETONS I ABRAÇADES!!

 

 

Cliqueu la càmera per veure una mostra de la decoració nadalenca a la nostra aula.

Celebrem SANTA CECÍLIA

Novembre 25th, 2017 by formigues

 

Com cada any, el dia 22 de novembre per la diada de SANTA CECÍLIA, a l'escola gaudim de la música fent un concert molt bonic a l'església dels Caputxins.

 

 

A l'escola gaudim sempre molt fent música (escoltem i fem música, cantem, dansem, toquem i construïm instruments,…). Uns dies abans, amb molta il·lusió preparem la festa per celebrar plegats aquesta diada tan alegre, bonica i emocionant.      

 

Aprenem a nedar…

Novembre 18th, 2017 by formigues
 
Aquest curs hem començat una activitat que ens encanta. Cada dimecres a la tarda anem a la piscina de les COMES per aprendre a nedar. Aquesta activitat ens afavoreix molt,  ja que nedar és un dels esports més complerts. Fer esport és molt important pel nostre cos i per la nostra ment. Aprenem a ser autònoms i a millorar el desenvolupament social, emocional i físic.
 
 
 
Ens relaxa, ens ensenya a col·laborar, a respectar normes, a relacionar-nos, a desenvolupar la nostra psicomotricitat,…
 
Ens ho passem molt bé i tenim molta sort perquè hi anirem tot aquest curs i durant tota l'etapa de Primària.
 
Si voleu, el dimecres 13 de desembre, ens podreu venir a veure a la piscina.
 

Un trosset de TARDOR…

Novembre 10th, 2017 by formigues

 

Després de la sortida al bosc de Rubió i la descoberta de la tardor, hem après moltes coses d'aquesta estació.

 

Ens vam il·lusionar per fer un projecte plegats: "UN TROSSET DE TARDOR A L’ESCOLA".  Hi hem estat treballant forces dies. El primer que vàrem fer va ser anar a mesurar, amb una cinta mètrica, l'aula on l'havíem de construir. Després vam escriure una llista de les coses que hi volíem posar i què calia fer o anar a buscar.

 

Vàrem fer murals, arbres de cartró, bolets, fotografies de fruits i paisatges, vam cercar poemes, cançons…i cada dia algun nen o nena o la nostra mestra,  portàvem fulles, troncs, branquetes d'olivera i de diversos arbres, pinyes, pedretes, …

 

Quan vam tenir tot el material fet i reunit, vam anar a l'aula a construir entre tots el nostre trosset de tardor. Aquest trosset de tardor ha estat durant uns dies un ESPAI PER EXPERIMENTAR i fer-hi activitats de llenguatge, matemàtiques, medi…

 

Tots els alumnes de l 'escola n'han pogut gaudir. 

 

Estem molt contents d'haver aconseguit el nostre objectiu. 

 

Mireu que bonic…

 

 

Mireu, mireu…

Descobrim la tardor i celebrem la Castanyada…

Octubre 30th, 2017 by formigues

 

Hem canviat d'estació i a la classe hem parlat de les diferents estacions de l’any i les seves característiques. Hem observat diverses imatges i fruits que vam anar a buscar al mercat de la Masuca tot observant la tardor als carrers d'Igualada, però… què millor que descobrir la tardor al bosc de Rubió on hem anat plegats a celebrar la Castanyada!

 

 

 

Uns dies abans ja vam començar a preparar-nos per la Castanyada. Vam fer tallers de plàstica i una joguina amb la Maria castanyera vam construir. També vàrem aprendre a fer panellets a la pastisseria de l'Òscar pastisser.

 

El dia de l’excursió a Rubió vam caminar pel bosc escoltant els sons, olorant la tardor, i vam recollir un munt de fulles que ens serviran per a moltes coses, una de les quals serà poder fer entre tots un trosset de bosc a l'escola.

 

Tornant de la caminada pel bosc, vam dinar, jugar i la Maria castanyera ens va visitar…. i és clar, castanyes torrades vam menjar!

 

Tot plegat ha estat una celebració molt bonica i ben aprofitada. Ens agrada la tardor i les seves festes!

 

 

Aquí teniu més fotografies…

Experimentem amb l’aigua… SURA O NO SURA?

Octubre 15th, 2017 by formigues

 

Què ens proposem amb aquesta activitat?

 

Que els nens i les nenes explorin la flotabilitat de diversos objectes i materials d’ús quotidià, començant a reconèixer algunes de les característiques que podrien explicar perquè alguns suren i d’altres s’enfonsen, expressant les seves pròpies teories i posant-les a prova registrant-ne el procés i traient-ne conclusions.

 

COMENTARI:

 

Generalment quan els infants exploren un a un els objectes, se’ls col·loquen sobre la mà per sospesar-los. Acostumen a pensar que és el pes el que determina la flotabilitat d’un cos. Per a altres nens i nenes la variable determinant és la mida o la forma.

 

Per aquest motiu és important que en la col·lecció d’objectes trobin exemples de materials comparativament més lleugers i que, en canvi, s’enfonsen (com una moneda petita); objectes del mateix material i d’un pes diferent (flascó de vidre amb tapa i bala de vidre); objectes de forma i mida similar (boles de diferents materials) però que alguns casos surin i d’altres s’enfonsin.

 

No esperem que els nens i nenes comprenguin el Principi d’Arquímedes, sinó que comencin a relativitzar la seva “teoria inicial”, i que intentin construir altres explicacions també parcials, que expliquen els fenòmens que s’observen. Així, és possible que comencin a dir que a més a més del “pes”, són característiques també determinants el material de l’objecte, la forma, i si és buit o massís.

 

També pot ser interessant agafar una bola de plastilina (que s’enfonsa) i proposar-los, que intentin canviar-ne la forma per aconseguir que floti. La bola haurà de transformar-se en un bol. Aleshores podran comparar el que ha succeït amb el que han observat entre la bala i el pot de metall.

 

Per als més petits és més apropiat oferir-los com a materials per investigar, boles de diferents mides i materials: de vidre, de suro, de goma massissa, de goma buida, de fusta, de metall, de plàstic, etc.

 

 

 

CONCLUSIONS:

 

Els objectes suren depenent de la seva forma, del pes que suporten i del tipus de líquid.

 

Ens ho hem passat molt bé fent l'experiment i ens hem fet preguntes molt interessant "preguntes sabies" com diu la senyoreta…

 

Per veure més imatges de l’activitat, cliqueu la càmera.

Benvinguts al nou curs MUSSOLS!

Setembre 15th, 2017 by formigues

 

Esperem que les vacances d’estiu us hagin anat molt bé.

 

Des de l’escola us donem la benvinguda al curs 2017-18, amb moltes ganes de compartir l’aprenentatge, fer nous descobriments i assolir reptes plegats.

 

Us feu grans! i ja aneu a la classe dels Mussols…

 

Esperant que no us manqui il·lusió i que plegats ens ho passem mooolt bé, us desitgem un BON CURS!!

 

 

 PETONETS PER TOTS!!

———————- CURS 2016-2017 ———————-

Setembre 1st, 2017 by formigues