El bloc de la classe de quart

PARAULES AL CARRER

Abril 5th, 2019 by formigues

El passat 21 de març es va realitzar una de les activitats culturals més interessants del curs. Diverses escoles de primària d'Igualada, van participar a una iniciativa anomenada "Paraules al carrer".

Els alumnes de cicle mitjà de les escoles que van participar, van recitar poesia a la plaça de Cal Font, escoltats pels alumnes dels altres centres i tota la gent adulta que s'hi va apropar. A més, els nens i nenes es van passejar pels llocs més concorreguts de la ciutat per tal de recitar espontàniament a la gent que passava, provocant reaccions amables dels vianants.

PROJECTE INTERDISCIPLINARI: 50 ANYS DE L’ARRIBADA A LA LLUNA

Març 13th, 2019 by formigues

Per treballar el projecte interdisciplinari, els alumnes de cicle mitjà ens hem barrejat per grups. De les dues classes (3r i 4t) n’hem fet tres grups. Durant els tres matins que dura aquest projecte, cada grup ha treballat un aspecte relacionat amb l’arribada de l’ésser humà a la lluna.

Mitjançant un “lapbook” s’han unit els tres elements treballats: lluna, astronauta i coet. Així doncs, amb un tractament en les diverses àrees, s’han relacionat les diverses activitats. Els alumnes han après en anglès els noms de les parts de la vestimenta d’un astronauta, han realitzat un Tangram en forma de coet, i també han vist les principals fases de la lluna.

A més, entre tots i totes, també s’ha fabricat un “photocall” en forma de coet per tal que tots els nens i nenes s’hi puguin fer una fotografia divertida.

Mireu, mireu…

FER PELL EN UNA ADOBERIA

Febrer 6th, 2019 by formigues

Aprofitant que Igualada és una ciurat amb una història artesanal significativa, vam fer una visita a un dels museus més coneguts de la ciutat: el Museu de la Pell.

Ens vam apropar fins a Cal Granotes, una antiga adoberia del segle XVIII situada al cor del Barri del Rec.

Allà ens van explicar els elements més característics d'una adoberia i van posar en escena el procés que es feia amb la pell abans de la industrialització.

El que més va impactar als alumnes va ser que aquest procés era llarg i dur, i que les condicions de treball eren precàries.

A diferència d'avui, que aquest procés es du a terme en poc menys de dues setmanes, en aquells temps es requeria més d'un any per completar-lo.

VISITA AL MUSEU DEL TRAGINER

Gener 15th, 2019 by formigues

Aprofitant que aviat viurem la desfilada dels Tres Tombs d’Igualada, una Festa Tradicional d’Interès Nacional, hem fet una visita al Museu del Traginer.

Com ja és tradició a l’escola, els alumnes de quart hem visitat el museu. D’aquesta manera, hem vist la diferència entre els mitjans de transport de principis de segle XX i els actuals. També hem pogut conèixer de primera mà com funcionaven els carruatges i quins estris s’utilitzaven per cuidar els cavalls. La gran diversitat d’instruments i diligències també ens ha permès copsar les diferències entre les classes socials de l’època.

Ha estat una sortida lúdica i productiva, que ens ha permès endinsar-nos en un món força llunyà i desconegut.

Mireu, mireu…

CELEBREM LA CASTANYADA 2018

Desembre 10th, 2018 by formigues

Amb una mica de retard, però amb un temps fantàstic, aquest cinc de desembre vam celebrar la Castanyada. Durant tot el matí vam caminar fins aribar al Puig de Sant Miquel, on vam gaudir d'unes vistes privilegiades de tota la comarca.

Havent caminat més de 10km, vam arribar al Pla de Rubió on vam dinar, vam jugar i finalment, abans d'agafar l'autocar per tornar a l'escola, vam menjar unes castanyes boníssimes!

Guiateu…

CANTADES SANTA CECÍLIA 2018

Novembre 23rd, 2018 by formigues

Com ja és tradició a l'escola, aquest divendres 23 de novembre vam fer les cantades de Santa Cecília a l'església dels Caputxins.

Els alumnes de cicle mitjà vam cantar les cançons: Mirall de Pau i El cafè de la Quimeta. Tot i estar una mica nerviosos per la visita dels pares i mares, ho vam fer d'allò més bé i quan vam acabar tothom ens va aplaudir.

Tot i que el temps no va acompanyar gaire, alumnes, mestres i pares/es vam gaudir d'una jornada especial.

Cliqueu la càmera per veure més imatges de la trobada.

APRENEM PER QUÈ HI HA ANIMALS EN PERILL D’EXTINCIÓ

Octubre 23rd, 2018 by formigues

Aquest mes hem tingut la visita de l'Arnau, un biòleg ambiental que ens ha preparat una dinàmica a l'alula per conèixer quins són els principals animals en perill d'extinció a la Península Ibèrica.

A més a més, també ens ha explicat els motius pels quals aquests animals estan en perill i quines són les conseqûències que això pot comportat a curt i llarg termini.

Per acabar, en grups, hem realitzat una llista d'actuacions que podem fer per tal de conservar les diferents espècies amenaçades.

COMENCEM UN NOU CURS. JA SOM A QUART!

Setembre 12th, 2018 by formigues

El passat dotze de setembre vam iniciar un nou curs. Amb el lema "Aprendre t'obre noves portes".  Seguint la dinàmica de l'any passat, amb la mateixa metodologia de treball i amb el mateix tutor, el grup de quart comença l'últim any de cicle mitjà.

L'activitat que vam dur a terme el primer dia de curs consistia en realitzar un exercici de reflexió a partir del lema triat.

Cada alumne va pintar una clau, i de forma metafòrica va escriure allò que volia obrir. Alguns van escollir coses materials, com ara tresors o caixes fortes, mentre d'altres es van decantar per opcions intangibles.

Sigui com sigui, aquest curs, des de l'escola, farem tot el possible per tal que els alumnes obrin totes les portes que necessitin.