El bloc de la classe de sisè

¡CHEFS POR UN DÍA!

Maig 13th, 2020 by formigues

  

Los alumnos  han creado diferentes tipos de pasteles, desde el típico pastel de limón hasta unas simples madalenas de chocolate, eso sí, han puesto todo su arte y actitud para obtener un gran resultado de doble fin, ser un buen chef y alguno que otro ser mejor actor o actriz de lo que se pensaba. 

En definitiva, una actividad divertida para toda la familia, principalmente, los alumnos era los protagonistas, pero se tenía que tener en cuenta la ayuda de los padres y madres que han colaborado en la creación de estas ricas recetas.  

 

 

Més fotografies aquí!

COMENCEM UN NOU TRIMESTRE D’UNA FORMA ESPECIAL

Abril 15th, 2020 by formigues
Durant el període del confinament, l’escola ha seguit treballant i els nens han pogut seguir aprenent i gaudint de l’aprenentatge. Els mestres hem tractat d’oferir tasques adequades a cada etapa educativa. L’objectiu que ens vam plantejar era suggerir activitats a través de la plataforma Classroom que contribueixen al desenvolupament de l’autonomia personal i són significatives per a l’aprenentatge.
 
Els alumnes segueixen fent classe via telemàtica. A més a més, els alumnes que no  disposaven de connectivitat, ara ja disposen de dispositius per connectar-se. 
Realment aquests dies ens adonem que estem descobrint i explorant nous àmbits familiars, des de receptes, jocs de matemàtiques, moments per r eflexionar, d’esbarjo, lectura… I també és un moment molt oportú per a poder practicar i introduir-nos en l’àmbit musical, escènic i de moviment. Les activitats han estat molt diverses i els alumnes s'estan esforçant molt des de casa! 
 
 
 
 
 

XERRADA SOBRE L’ESO A L’ESCOLA ANOIA

Març 15th, 2020 by formigues

 

 Ara que ja estem als voltants del tercer trimestre és de costum els alumnes de sisè anem a l'escola Anoia i l'Eva ens explica diferents aspectes sobre l'ESO.

Va començar explicant-nos què era l'ESO, les optatives que cada trimestre podies escollir, les possibilitats de canviar-te, el què durava cadascuna, etc. També vam comentar l'horari d'entrada i de sortida, com funcionava. Al cap d'una estona d'estar fent conversa, van venir uns exalumnes de l'escola que ara fan primer i ens van resoldre alguns dubtes sobretot sobre optatives, els projectes com ara el treball de síntesis, ens van explicar també que s'agrupen amb alumnes d'altres cursos, que es fan moltes presentacions i treballs de recerca.

Després van explicar-nos les normes i com funcionaven. Finalment, vam estar parlant d'algunes de les excursions que normalment realitzen i de les convivències i sortides de final de curs del llarg de l'ESO. Vam sortir ben motivats! La trobada va ser molt profitosa.

 

 

 

Més fotografies aquí!

 

ANEM DE CONVIVÈNCIES A SANT JOAN DE L’ERM!

Març 9th, 2020 by formigues

 

Al Col·legi Jesús Maria, cada any, els alumnes de 5è i 6è van a esquiar de fons a Sant Joan de l’Erm. Van ser unes esquiades molt profitoses i com cada any arribem de la sortida amb ganes de tornar-hi a anar. Vam anar-hi del 3 al 6 de març. I el dia més desitjat per a tothom, va arribar. Al matí a l’arribar a l’escola estàvem tots nerviosos perquè eren les últimes convivències pels de sisè i molta emoció per d’altres que eren les seves primeres convivències a la neu.

 

El refugi que estàvem està situat a la comarca de l’Alt Urgell i el clima és molt favorable per practicar l’esquí de fons. Allà vam esquiar, vam baixar amb trineus i vam conèixer la flora i la fauna d’aquell entorn. També vam realitzar d’altres activitats com per exemple: una prova d’orientació i jocs de cooperació amb els esquís posats. L’últim matí vam fer una gimcana que van preparar els nostres monitors amb molt d’entusiasme, la vam fer amb moltes ganes! En definitiva, tots i totes ens vam divertir molt i sobretot i el més important és que vam aprendre a conviure tots junts.

 

Més fotografies aquí!

 

CELEBREM EL DIJOUS LLARDER!

Febrer 21st, 2020 by formigues

 

 

 La setmana del 17 de febrer a l’escola vam obeir les ordres del Rei Carnestoltes. Així doncs, de dilluns fins divendres, vam dur diferents complements cridaners i disfresses divertides.

A més a més, aquell mateix dijous vam fer una desfilada pel barri tota l’escola disfressada de bandera olímpica ja que el nostre projecte anual de centre aquest any anava relacionat amb la temàtica dels jocs olímpics. Va ser una desfilada molt engrescadora ja que cantàvem i ballàvem pels carrers. De ben segur que no ho oblidarem mai!

Per acabar d’arrodonir la setmana, el divendres vam anar a l’esplanada que hi ha davant la masia Aubareda al terme de Sant Martí de Tous a celebrar el Dijous Llarder. Al matí vam anar a fer una excursió a la Fou juntament amb els alumnes de Cicle Mitjà i Superior. Després vam fer un pica-pica amb tots els companys de la classe, vam dinar i a la tarda tothom va jugar al què va voler. Ens va fer un dia esplèndid i per tant, vam gaudir moltíssim d’aquesta excursió! 

 

 

 

Més fotografies aquí!

JA SOM PADRINS LECTORS!

Febrer 5th, 2020 by formigues

 

 

La competència lingüística, en general, i la comprensió lectora, en particular, són a la base de qualsevol aprenentatge. Els alumnes han de tenir la capacitat d’usar la lectura com a eina d’accés a la informació, la descoberta i l’ampliació de coneixement. 

 

És per això que l’escola ja fa anys que va iniciar-se en el projecte que anomenem PADRINS LECTORS.

 

L'apadrinament lector és una activitat cooperativa que es realitza en parelles formades per alumnes de sisè que fan de padrins de lectura i els alumnes de P5 que fan de fillols. El fet de ser padrí de lectura representa que l'alumne padrí adquireix el compromís principal de vetllar per l'aprenentatge lector del seu fillol. L’ajuda a aprendre a llegir, alhora que mira d'encomanar-li el gust per la lectura tot engrescant-lo a llegir.

 

 

 D’entre els aspectes positius que aporta l’activitat destaquem que:

 

  • Motiva a llegir als alumnes i connecta amb els seus interessos.
  • Responsabilitza als més grans de l’atenció i cura dels petits, i els fa conscients que ells són el seu exemple, amb tot el que això implica.
  • Afavoreix la relació entre els diferents nivells i millora la convivència dins el centre ja que es treballa de forma cooperativa.
  • Crea contextos significatius d’aprenentatge.
  • Estableix lligams afectius entre padrins i fillols al voltant de la lectura i genera bones experiències.
  • Es desenvolupa la paciència i l’empatia.

 

Abans d’acabar el primer trimestre ens vàrem reunir plegats per poder fer entrega dels carnets d’apadrinament i desitjar-nos Bones Festes de Nadal.

 

Va ser una estoneta molt bonica i emotiva i de ben segur que la recordarem tots.

 

Gràcies PADRINS per ajudar-nos en la tasca d’educar als més petits…i segur que aquesta experiència també us farà millors persones a vosaltres.

 

Cliqueu sobre la càmera!

 
  

AUDICIÓ EL QUARTET DE CORDA I EL QUINTET DE VENT!

Gener 28th, 2020 by formigues

 

El dimecres dia 26 de febrer vam anar tot sisè a l'Ateneu d'Igualada a veure un concert de diferents instruments de corda. Ens van mostrar els instruments com sonaven, van interpretar-nos les peces: un violí, una viola, un violoncel i un contrabaix. Al cap d’uns quants dies vam tornar a assitir a una altra audició. Aquesta però, la protagonitzava un quintet de vent format per un fagot, un clarinet, una trompa, una flauta travessera i un oboè.

Els músics van interpretar-nos diferents peces amb els diferents instruments i després una mena de joc per endevinar quins instruments eren. També hi havien diversos col.legis, ens ho vam passar molt bé. Sobretot al final del concert, ja que ens van interpretar cançons molt alegres i boniques.

 

EXPOSICIÓ JOCS DEL MÓN

Gener 9th, 2020 by formigues

Els alumnes de Primària de l'escola vam participar en l’activitat "Jocs del Món", al Museu de la Pell d’Igualada, que organitzava el Servei d’Esports de l’Ajuntament d’Igualada i la Diputació de Barcelona.

 

L’activitat va tenir dues parts. La primera part era una explicació sobre jocs de diferents cultures i, durant la segona part, els alumnes van jugar entre ells, amb un monitor i als jocs apresos anteriorment.

 

A partir del joc lúdic, els nostres alumnes es van poder apropar a les diferents cultures d’arreu del món i van adonar-se que no només és una eina d’entreteniment, sinó que el joc ens permet assolir un gran ventall d’aprenentatges i ens ajuda a conèixer el nostre entorn. 

 

 

   

L’exposició “Jocs del Món” és un recurs que té com a objectiu recuperar i mostrar el joc com a activitat social i cultural universal. L’exposició recull un ampli ventall de jocs tradicionals, de caire motor, d’arreu del món i ofereix la possibilitat a les persones visitants de jugar-hi.  L’objectiu, trencar barreres culturals i fomentar els valors de l’activitat física i la convivència.

 

L’exposició Jocs del món pretén promoure el desenvolupament d’activitats lúdiques i de participació com a eines educatives per treballar la interculturalitat i la convivència a les nostres comunitats.

 

 

L’exposició difon un bon nombre de jocs d’arreu del món de caire motor, que permeten jugar de manera simultània, amb opcions de jocs d’interior i d’exterior.

 

El material exposat i l’experiència de participar en les activitats lúdiques transmeten que el joc pot ser un punt de trobada entre persones i cultures d’arreu del món, i també que el joc motor és l’origen popular dels esports i la pràctica de l’exercici físic.

 

Cliqueu sobre la càmera!
 
 

 

Podeu veure el vídeo de la visita fent clic sobre la imatge.

NO US EL PERDEU! 

 

 

 

        
 

VISITEM L’EXPOSICIÓ DE JOAN BROSSA “Escolteu aquest silenci”

Desembre 20th, 2019 by formigues

 

 

 

Amb motiu del centenari del naixement de Joan Brossa, el Museu de la Pell de l'Ajuntament d'Igualada va presentar l'exposició: "Joan Brossa: Escolteu aquest silenci". L'any 1968, el poeta digué en una entrevista "Si no podia escriure, als moments d'eufòria seria guerriller, als de passivitat prestidigitador. Ésser poeta inclou totes dues coses".

 

L'exposició s'organitzava al voltant d'aquests dos pols i n'afegeix un tercer: la capacitat que el poeta té de fer-nos pensar i reflexionar sobre la vida i el món. Escolteu aquest silenci és un poema de Joan Brossa escrit l’any 1963. Sintetitza tota una trajectòria projectada en diferents gèneres i disciplines.

 

 

L’exposició compta amb 11 poemes visuals, cinc cartells, nou poemes objecte, una instal·lació i un llibre bibliòfil. “A banda d’aquestes peces, s’han reproduït 17 poemes escrits del poeta amb la finalitat de donar el mateix valor a l’obra escrita que a la part visual”.

 

 

       

 

Totes les seves activitats fomentaven la mirada activa, la reflexió i la creativitat. Els educadors que les realitzaven, a banda de conèixer en profunditat la matèria, interactuaven constantment amb els alumnes mitjançant el diàleg i el desenvolupament de dinàmiques de participació. Aquesta exposició era una proposta lúdica, poètica i creativa que involucra les escoles de Primària. 

 

A l'exposició podies observar una col·lecció de fotografies de Joan Brossa, algunes imatges de poesia brossiana presents a diferents espais públics o algunes entrevistes i materials audiovisuals  que van nodrir un primer acostament a l’univers creatiu del poeta. Després d’aquesta sessió introductòria a l'escola iniciarem un treball col·lectiu per descobrir quines activitats els agradaria fer als alumnes que van viure l’experiència. 

 

Joan Brossa és un artista singular, poeta, dramaturg, avantguarda… I tantes coses, que els que ho visitem ens és de gran ajut una exposició d’aquestes característiques ja que se’ns presenta encaixada i estructurada de manera pedagògica, didàctica, lúdica i entenedora. 

 

 

Feu clic sobre la càmera…

 
 

 

 

CELEBREM SANTA CECÍLIA A L’ESCOLA!

Novembre 25th, 2019 by formigues

 

El dia 22 de novembre va ser el dia de Santa Cecília, la patrona dels músics! I per celebrar-ho tots els alumnes de l'escola ens van cantar unes cançons en un petit concert.

 

La música és una excel·lent eina per treballar totes les disciplines. Permet desenvolupar competències lingüístiques, matemàtiques, socials, culturals, artístiques, de coneixement i d'interacció amb el món i amb un mateix, i ajuda a aprendre a aprendre. 

 

Ens ho vam passar molt bé i ens va agradar molt compartir aquestes cançons als nostres familiars.

 

Vam passar un matí d'assaig i una tarda molt musical.Vam gaudir de la música, la qual va ser la protagonista durant tota la jornada.